onsdag 27 maj 2009

Vill bara hem och mysa

Sitter i skolan. Har haft prov nr 1, och snart börjar prov nr 2. Om 35 minuter, för att vara exakt. Vill mest bara åka och hämta Vincent. Vill se hans härliga leende, höra hans underbart glada "MAMMA!" med det sista A:et helt utdraget samtidigt som han springer med öppna armar och slänger sig runt mig när jag kommer och hämtar honom. Känna hans fina små fingrar leka med mitt hår medan vi kramas och personalen berättar hur dagen har varit. Lyssna på hans gulliga röst när han säger "Vincent gå ner, ta på skorna och åka bussen!".

Idag tänkte jag införa något nytt. Tänkte att vi ska försöka komma ut och gå ut på en kort promenad hand i hand innan han ska sova. Vi har alltid en liten dödtid mellan middagen och nattningen, och han fyller oftast ut den med att titta på Mumin i tio minuter, och sen leka. Men att få lite frisk luft innan det är dags att sova är ju bra. För oss båda. Och så är det mysigt. Och så älskar han att vara ute. Vi får se. Allt hänger på hur trötta vi är, och hur villig han är att gå hem när det är dags att sova. Tanken är alltså inte att vi ska leka, utan att vi ska gå ute och titta på träden och fåglarna och prata om dagen.

Anyway. Snart börjar provet, och Vincent kommer gå hem rätt sent idag. Gillar det inte alls. Vet inte ens vilken tid han kom imorse. Bad Sebastian att lämna honom senare om det var möjligt (tror att han var ledig idag), men jag fick aldrig veta hur han gjorde.

(vill någonstans lägga in en liten notis om att alla borde läsa mitt nästsista inlägg igår. Det är en känsla jag försöker bära med mig, den känslan jag hade när jag skrev det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar