fredag 22 maj 2009

Mycket svammel

Gårdagen var over all mysig. Vi vaknade sent (gud vad trötta vi har varit på sista tiden), tog oss en promenad (och åkte buss, hihi) och gick och åt lunch. Efter lunchen följde jag Viktor till hans jobb, eftersom att jag ändå inte hade något bättre för mig. Åkte hem, gjorde en kopp te, tog fram pluggsnacks och satte mig och påbörjade min hemskrivning i medicinsk grundkurs.

Hemskrivningen ska vara inne på måndag, och på 2-3 timmar kom jag halvvägs. Otroligt nöjd. Mina chanser till MVG i den här kursen är nog väldigt goda, så jag skriver såklart hemskrivningen på vad jag tror är MVG-nivå. Tar en aning längre tid, men det är det värt!
Den är iaf uppbyggd på det sättet att vi har fyra olika patientfall att "lösa". Jag är klar med två.

Efter hemskrivningen åkte jag till min mamma. Jag åt mat (hon hade redan ätit) och vi satt och pratade och gick och handlade och... Ja, hade det allmänt trevligt.

22.30 tog jag Roslagsbanan tillbaka in till stan, och åka för att möta Viktor på jobbet igen. Lyckades "smita" in bakom en annan in i byggnaden (som annars är låst nattetid), och kände mig lite som en tjuv när jag satt där i mörkret och hoppades på att ingen skulle se mig. Hehe.

Nu ska jag skriva lite till på hemskrivningen, sen ska jag bege mig till Dannies jobb för att äta lunch med henne. Därefter ska jag hem och göra mig så fin jag bara kan. Igår bestämde vi nämligen att vår middag blir av, och Viktor ringde och bokade bord med en gång.
Ser verkligen fram emot den här kvällen, att få släppa alla bekymmer vi har tillsammans och enskilt, bara prata om roliga saker, vara fina, ha det mysigt, vara kära och bara vara vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar