söndag 17 maj 2009

Operation = läskigt

Har precis lämnat Vincent hos Sebastian. Egentligen har jag ju honom till måndag morgon, men imorgon ska vi på ett studiebesök som kräver att vi har åkt från Södertälje senast halv sju. Det innebär att jag aldrig skulle hinna lämna Vincent på dagis, och då var Seb snäll och ställde upp :)

Studiebesöket är på ett av våra stora sjukhus, där vi ska vara med och titta på en bukoperation. Det ska bli otroligt spännande, är nästan lite nervös. Mina tidigare erfarenheter av kirurgiska ingrepp är inte helt bra om man säger så. Första gången blev jag helt svimfärdig och det svartnade för ögonen. Den andra gången gick det bättre, men jag fick sätta mig ner ganska snart.

Men man blir ju 'härdad', såklart. Jag är ju relativt ny inom sjukhusvården. Dessutom känner jag mig inte orolig då operationer inte ingår i mina arbetsuppgifter.

Ska i vilket fall som bli intressant och kul. Och efter operationen väntar lunch med Viktor. Kan vara bland det bästa som finns :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar