torsdag 28 maj 2009

Puss på min syster

Igår när jag var i skolan fick jag ett sms som gjorde mig väldigt glad. Min kära syster frågade om hon fick komma och sova hos mig och Vincent, och det fick hon såklart!

Mötte henne vid 17, och då åkte vi hem till mig där Vincent redan väntade (i sällskap med sin pappa). Sebastian åkte, och Caroline och Vincent började baka äggfria muffins. Vi ska ha med dem till dagis på tisdag, för de har öppet hus och personalen bad föräldrarna att baka inför det. Enda chansen till att det ska finnas något äggfritt var helt enkelt att baka själv, något varken jag eller Vincent tyckte var särskilt jobbigt. Vi har sammanlagt gjort fyra satser muffins och han blir överlycklig såfort man ens nämner ordet baka :)

Anyway. Hade ju bestämt mig för att försöka gå ut och gå med Vincent innan nattningen. Så vi gick ut på en liten promenad, alla tre. Vincent plockade blommor och skulle blåsa på maskrosor. Som jag misstänkte tyckte han inte att det var allt för spännande att gå hem, vad jag än mutade med (fina pyjamaser, roliga böcker osv).

När Vincent hade somnat satte vi oss och tittade lite på tv, och sen somnade vi i min säng (vilket påminner mig om att det kanske är dags att visa bilder på mitt hem snart?).

Morgonen flöt på bra, och Caroline följde med och lämnade Vincent på dagis. När jag sen kom och hämtade honom frågade han efter henne och tyckte att hon faktiskt borde varit med och hämtat honom... Hihi.

1 kommentar:

  1. Får se till att vara med någon annan gång då vid hämtning. :)

    SvaraRadera