tisdag 19 maj 2009

Tack pappa (igen)!

Önskade mig en sminkkurs hos MakeUpStore av pappa i födelsedagspresent. Fick det i julklapp för ett och ett halvt år sen av Sebastian. På den tiden sminkade jag mig inte alls, vilket innebar att jag inte var allt för vågad utan valde en vardagssminkning. Nu för tiden sminkar jag mig i princip varenda dag (förutom när sängen är för skön..), och är redo för en riktig partysminkning. Och minnet behöver fräschas upp lite... Sist men inte minst är det dags att fylla på sminkväskan.

Därför tyckte jag att det var dags igen. Och pappa gav faktiskt mig presentkort på 700 kr. När man tar kursen får man välja varor för kursens värde (495 kr), så hela beloppet kommer utnyttjas. Den 5 juni är det dags. Då är jag medbjuden på en fest som jag är otroligt nervös inför, så det passar ju väldigt bra att bli sminkad innan dess. En sak mindre att tänka på, liksom.

Kommer passa på att få in lite mer färg i min sminkväska. På förra kursen fokuserade jag på att välja en bra bas, något jag är väldigt glad för idag! Mina borstar, mineralpuder och cover all mix (concealer) är helt underbara. Dyra, men jag är så otroligt nöjd!
Men nu är det dags för ögonskuggor. Har köpt två ganska nyligen, en lila och en ljus vars färg jag inte riktigt kan bestämma. Tillsammans är de så sjukt snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar