söndag 31 maj 2009

Hemskrivning nr2

Jag vet inte hur tydligt ni ser, men det här är mitt absolut sista prov på den här utbildningen. Har hittills skrivit 6 sidor, 2606 ord. Och ska snart börja på fråga 7 av 9.

Jag tycker själv att jag låter som värsta läkaren när jag skriver mina prov, speciellt de här två sista hemskrivningarna. Jag har alltid varit väldigt bra på språk, även om ni som läser bloggen kanske inte tycker att jag skriver särskilt märkvärdigt. Erkänner att jag faktiskt inte lägger ner den "tiden" på bloggen, för skulle ni tycka att det var mer intressant bara för att jag uttrycker mig på ett sätt som får mig att framstå som t.ex. en läkare? Tror inte det.

Anyway. Det är här mitt sista prov. Jag hoppas på ett bra betyg. Har de senaste tre-fyra veckorna skrivit sju eller åtta prov. Fyra av dem hade jag verkligen ingen aning om huruvida jag skulle bli godkänd på eller inte, men när jag väl satt där och skrev insåg jag att jag kan mer än jag trodde. Den förra hemskrivningen hade jag väldigt stort självförtroende inför, den var i mitt favoritämne som jag redan ligger runt MVG-nivå i.
Den här hemskrivningen var jag också lite nervös inför, men nu när jag väl har börjat bara flyter det på. Jag började tidigare idag, och är i princip klar faktiskt. Trodde att det skulle ta längre tid, men jag kan som sagt mer än jag kanske ger mig själv credit för ibland :)


Edit: Det är två som valt att kommentera det jag skrev om att jag personligen tycker att jag låter som en läkare. Det var ju mest bara ett uttryck. Jag tvivlar inte alls på att språket på högskola, och läkarutbildning, är svårare än det jag läser på en undersköterskeutbildning. Men samtidigt vet ju inte ni vilken nivå jag har i min text. Inte för att det på något sätt alls spelar någon roll, jag blir inte stött eller arg över sådana kommentarer. Jag ville mest bara påpeka, för andra som kanske tänker samma sak, att det mest var ett uttryck.

3 kommentarer:

  1. När/om du läser vid universitetet senare så kommer du med all sannolikhet att omvärdera om du skulle läsa vad du skrev nu. Språket i gymnasiet är inte avancerat, vad än du tror nu. ;)
    Hoppas dina planer går i lås!

    SvaraRadera
  2. hehe, håller med tidigare skribent. Det är stor skillnad på skrivuppgifter i gymnasiet/komvux och universitet. Har hela släkten full med läkare och jag kan nästan garantera att du inte liknar dem, sorry. Men jag tycker att det är bra att du tror på dig själv och pushar dig, men att jämföra undersköteske-hemskrivningar med läkarspråk är mest bara en skymf mot dem som faktiskt går där! Ledsen, men det tycker jag! Hursomhelst får du lycka till med uppgifterna. Hoppas det går bra (det tror jag säkert det gör)och ha en trevlig sommar!

    SvaraRadera
  3. Nej men snälla någon, kommentarerna ovan, så sjukt lamt att ens kommentera det. Har ni inget liv?

    SvaraRadera