tisdag 26 maj 2009

Ibland blir jag inte klok på mig själv

Jag har fyra hemliga fantasier. Små tankar om stora ting. Plockar fram dessa tankar emellanåt, och de lämnar ett leende på mina läppar. Oftast.

Dessa tankar handlar om kärlek starkare än allt annat. Kärlek som kan övervinna allt. Kärlek som är som ett mirakel, och ger livet ett vackert sken. Kärlek som leder till stora saker. Dessa tankar handlar om Viktor.

De ligger där, djupt inne i mig. Ingen vet om dem. Inte ens han. Och oftast gör de mig så otroligt glad. Men ibland slinker det in moln. Och jag gör allt, allt, för att hålla mörkret ute. Mina drömmar, för det kan man faktiskt kalla dem, ska inte förstöras. Jag behöver dem. Så ibland måste jag gömma dem bättre. Slå in dem i paket, som något ömtåligt, och gömma dem under något täcke där inne i tankarna.

Och när de kommer fram igen, då kommer de som en kär gammal vän. De skänker mig liv, och glädje. Och allt jag vill är att de ska gå i uppfyllelse. Om bara en enda av dem gör det skulle jag vara lyckligare än det är möjligt.

Kärlek som är så stark att den är som ett mirakel som skapar stora ting. Herkenor.


1 kommentar: