tisdag 12 maj 2009

Är det såhär det är att vara fattig?

Det senaste dygnet har jag köpt inte mindre än tre klänningar. TRE. Jag har lagt över tusen kronor på klänningar de senast 24 timmarna. Det är ju helt insane. Och helt jävla underbart. För jag älskar ju klänningar!
Bör kanske berätta att den ena betalar Dannie, som födelsedagspresent. Där kom hon billigt undan (hihi, internt skämt). Den i mitten betalar jag själv. Och den sista har min syster indirekt betalat, eftersom att den köptes med ett presentkort som hon inte ville ha och gav till mig.

Men det är ju ingenting man tänker på. Istället tänker man på de där tre helt underbara klädesplaggen, de två som hänger i "min" klädkammare, och den som jag har på mig.

Klänningar. Jordens bästa plagg, som jag egentligen bär alldeles för sällan. Även om jag bara idag har haft på mig två olika...

1 kommentar:

  1. Jag vill också hitta en ny snygg klänning. Men hittar ingen i butik. Vill ha en halterneck eller kryssrygg, knälång med lite vippigare/fluffigare kjol (inte rak & tajt iaf). Har du nåt tips för mig? :)

    Kramkram

    SvaraRadera