lördag 23 maj 2009

Im so his bitch

Jag är i Södertälje med Vincent över natten. Sebastian fyller år och jag har såklart sagt sen länge tillbaka att jag gärna har Vincent då, om han skulle vilja fira lite mindre barnvänligt.

Vi har haft en väldigt mysig eftermiddag och kväll. Vi började hela vistelsen med att gå till Coop. Vincent var överlycklig över att han, som vanligt, fick gå helt själv och "plocka blommor" (grässtrån), ta med pinnar som fick åka vagnen, titta på vattenpölar, springa i "backen" (gräsmattan). Världens glädje! Efter ett tag blev han trött i benen och ville hellre åka vagnen, och där hade han ju sällskap med sina nya kompisar pinnarna...

När vi kom hem åt vi middag och jag förberedde för att vi skulle baka lite. Vincent var helt lyrisk. Men jag insåg ganska snabbt att sockret var slut... Vi gick en trappa upp för att fråga den enda grannen vi känner i huset om vi kunde få låna lite, men hon var såklart bortrest. Så vi tog snabbt på oss skorna och gick till den lilla kvarterslivsen, som stängde bara några minuter innan vi kom dit...

Vincent accepterade ändå ganska snabbt att vi inte kunde baka idag, och vi satte oss med fruktsallad i soffan framför Mumin istället :)

Nu har han precis gått och lagt sig, och han gör det mesta för att inte somna. "Mamma ge Vincent armbandet!", "Mamma öppna dörren!", "Mamma sjunga lammet!" osv. Han vet att hans mamma gör det mesta för honom, men när det är läggdags är det faktiskt läggdags :)

Själv ska jag, i vanlig ordning, göra en kopp te, ta hand om lite tvätt, sätta upp de allergisanerade gardinerna i vardagsrummet och... I princip bara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar