söndag 7 juni 2009

Torsdagen den 4 juni

Idag (eller i torsdags, men vi kan låtsas!) blev Viktor gammal. Riktigt gammal, hihi. På vägen hem från hans mamma gick jag av några stationer för tidigt för att köpa en till sak till honom. Liljekonvaljer. Det är hans favoritblomma, av förklarliga skäl (dels för att de är fina, men de är förknippade med Hammarby!). Stod ute i regnet och frös ihjäl för att köpa dem. Många fick han dessutom!

Ja, sen åkte jag hem. Väl hemma fick han typ 12 paket av mig. 12 st ölglas (han hade ju typ inte önskat sig mer...), och lite öl att fylla dem med. Tror att det viktigaste för honom var att öppna så många paket ;D

Efter paketöppningen gick vi till min absoluta favoritmataffär. Det kan verka mystiskt att man kan ha en favorit, men det har jag. Den ligger en bit ifrån, så vi handlar inte där så ofta. Därmed blir det mer speciellt när vi gör. Vi handlade inför kvällens middag, i vilket fall som.

Middagsgästerna var Viktors pappa + familj. Vi åt en trevlig trerätters, och eftersom att de skulle upp och jobba dagen efter blev det en rätt tidig kväll. Inte mig emot, som knappt sovit på flera nätter...

1 kommentar:

  1. Sv: Fasen det har du rätt i... jag skyller på att hela episoden grötade till sig när jag skulle skriva om den =D

    SvaraRadera