söndag 21 juni 2009

Hm...

Malin skrev en kommentar.
"Varför är du inte mer med Vincent nu när tiden verkar finnas? Handlar det om din/min vecka så har nog S fått flera veckor i försprång. Snart är han 18 och flyttar hemmifrån."

Jag utgår ifrån att det inte var illa menat (och mitt svar är inte heller illa menat), men vi återkommer till något som jag verkar behöva ta upp med jämna mellanrum... Det är klart att jag skulle vara med Vincent mer om jag kunde. Men tiden finns inte, i och med mitt jobb (och pga skolan tidigare). Jag kan inte ha honom när jag jobbar under sommaren. Det går inte på något sätt. Därför har jag honom varenda ledig dag just nu. Antingen jobbar jag, eller så har jag Vincent. För jag vill vara med honom.

Så nej, tiden finns inte. Jag önskar innerligt att folk kunde sluta tro att jag väljer bort honom, medvetet. Att folk liksom förstod att jag inte är en sån morsa som sviker mitt barn, för mina egna nöjen. Jag lovar och försäkrar er att allt som sker, sker av en anledning.

2 kommentarer:

  1. Du är snart ledig igen, passa på att njuta av lite egentid.

    SvaraRadera
  2. Men att folk kan missförstå dig hela tiden! Och att man orkar lägga ner tid på att kommentera och tycka...Skit i såna kommentarer/frågor/påhopp i fortsättningen tycker jag, de gör en inget gott överhuvudtaget!

    Tycker för övrigt att du alltid får fram budskapet med att Vincent kommer i första hand, och att du gör det du kan för att vara med honom. Herregud, ibland händer det saker som gör att man måste prioritera annorlunda en liten period i livet.

    Du gör helt rätt som följer ditt hjärta!

    SvaraRadera