lördag 27 juni 2009

En välbehövlig kväll

Var hos min fina Lisa igår. Lisa är nog den vän jag har haft längst, utan avbrott. Vi har såklart haft perioder då vi inte pratat varenda dag, men vi har aldrig sagt upp bekantskapen med varandra och sen hittat tillbaka.

Vi åt god mat och drack vin på hennes härliga balkong, pratade i timmar om allt mellan himmel och jord, och det var skönt att få prata om någon annan än mig. Nu låter det som att allt jag pratar om är mig själv, och det var inte riktigt så jag menade. Men jag fick prata om och tänka på något annat än min saknad till Viktor.

Vid 19 ringde Vincent och sa godnatt. Han gör ju det nästan varje kväll. Han sa "Jag älskar dig" inte mindre än fem gånger :)

Åkte hem från Lisa vid 00.40. Sängen var skönare än vanligt, och innan jag somnade fick jag faktiskt höra en trygg röst. Somnade med ett riktigt färskt minne av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar