torsdag 18 juni 2009

Fantastiska jobb

Jag trodde ju att jag skulle veta mer om mitt jobb när jag gick därifrån igår, jag hade fel. Senast onsdag skulle de ringa och boka in mig på fler pass. Hon ringde redan idag. Hon hade nämligen känt att det inte kändes helt rätt att inte veta förrän dess, för mig alltså, och satt hela kvällen igår. Nu har jag blivit inbokad på lite mer, och har nu ledigt fram till måndag morgon.

Det innebär att jag har Vincent idag, fram tills söndagkväll. Hade såklart velat ha honom längre, jag hade ju räknat med att inte ens veta något förrän onsdag. Men vi får några dagar tillsammans. Och sen ska jag ha honom igen nästa vecka, när jag har några lediga dagar igen.

Jag har inte jobbat särskilt länge på mitt jobb, men jag längtar verkligen dit. Så känner man väl på varje ny arbetsplats, men det här yrket passar verkligen mig. För några månader sen hade jag inte ens tänkt på att hamna på en sån här avdelning, men nu när jag är där känns det otroligt bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar