fredag 9 oktober 2009

Underbara fredag

Idag är det fredag igen alltså. Jag och Viktor har haft ett litet projekt den här veckan, vi har haft en s.k. köttvecka. Det har blivit både ryggbiff, oxfilé och fläskfilé. Idag blir det oxfilé igen. Man blir rätt bortskämd när man är med en man som både gillar och är bra på att laga mat, i synnerhet kött.

Min uppgift idag är att fixa förrätt och efterrätt. Älskar när man lyxar till det sådär! Efterrätten blir rätt enkel, vi har en oöppnad Ben & Jerrys i frysen, den lämpar sig väl bra. Eller så avancerar jag och bakar något, för första gången på evigheter. Det som annars är en av mina stora favoritsysslor... Förrätt blir iallafall lite bruschetta hade jag tänkt mig, otroligt gott!

Vad ska ni göra idag? Kära läsare. Tack för kommentarerna till förra inlägget. Det känns lite fel att skriva ett vardagsinlägg efter en sån kärleksbomb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar