onsdag 14 oktober 2009

Min Nikki lagar mat, Vincent och Tindra leker i vardagsrummet :)

2 kommentarer:

  1. Jag läste nyss ditt gästblogginlägg på MammaMelissas blogg och måste säga att det var fint skrivet. Om jag inte minns fel har jag läst kommentaren du skrev på hennes blogg för ett tag sedan och jag är glad över att du kan använda dig av Melissas blogg i yrket. Att man genom att läsa om någon som varit med om något liknande lära sig hur människor oftast vill bli behandlade är så bra.

    Jag tror inte att du är ensam om att ha lärt dig något av Melissas blogg, det är vi nog många som har gjort, men att du i praktiken använt dig av det du lärt dig är riktigt bra gjort och du fick ju belöning för det, personen i fråga blev glad och kände sig säkert tryggare än innan :)

    SvaraRadera
  2. Hej Nathalie!
    Jag hamnade här efter din gästblogg hos Melissa. Jag har alltid älskat genetik osv men aldrig kommit på ett sätt att jobba med det. Jag är lite skeptisk till att jobba inom sjukvården just för att jag är rädd för att jag skulle bli för personligt involverad i alla som har sjukdomar och olycksfall. Ett tag funderade jag på att bli barnmorska på förlossningen, men när jag försökte söka information om utbildningen blev jag avskräckt, då jag inte är redo att plugga på heltid i flera år.

    Men du är ju precis som jag 21 år och du jobbar där. Vad har du för utbildning? Hur länge pluggade du? Jag har jobbat heltid i över tre år och skulle aldig kunna tänka mig att plugga på heltid igen, men man kan ju plugga deltid! En tjej jag vet pluggar till undersköterska på distans i 1½ år, samtidigt som hon jobbar...

    Skulle vara jättekul om du hade lust att återkoppla lite till mig! :-)
    H/Isabella
    isabella.blogg.se

    SvaraRadera