söndag 7 mars 2010

Sjukstuga...

Vincent är sjuk. Han blev det igårkväll, bara sådär PANG. Och så var han sjuk. Han har den läskigaste hostan jag någonsin hört (då jobbar jag ändå på en lungmedicinsk avdelning...). Hur det låter när han andas kan jag knappt förklara, det låter helt onaturligt. Inte rossligt, inte pipigt. Det låter... Onaturligt.
Vid ett inatt kräktes han. Trodde att det var för att han hostade, men senare på dagen insåg jag att han nog har något i magen också. Antingen att hans kropp reagerar på att han är sjuk, eller så har han åkt på något där också.
Tror nästan på det senare, för nu mår inte jag heller bra. Och det som är värst, är illamåendet...

Så vi har sjukstuga här hemma. Måste ringa läkaren imorgon, för hans hosta. Den låter som något som kan och bör behandlas.

For now går vi varandra på nerverna. Han är asgrinig, vägrar äta, dricka och vila. Jag mår dåligt och orkar inte med bråket. Grannen får nog åka och köpa hämtmat åt oss ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar