måndag 8 mars 2010

Konstaterande

Vincent har nu fått två diagnoser. En har vi vetat om, men nu är den konstaterad. Den andra misstänkte jag, och även den är nu konstaterad. Förkylningsastma + falsk krupp. Japp.

Det han fick i lördags var alltså ett kruppanfall. Eftersom att jag var så snabb med att medicinera, och har medicinerat helt rätt, så är det nu helt över. Det har ju såklart att göra med att alla anfall inte blir så svåra också. Men ändå.

En riktig boost för självförtroendet som sjukvårdsarbetare. Jag har, bara genom ren kunskap och magkänsla, medicinerat mitt barn rätt. Ingen hade sagt vad jag skulle göra, men jag kunde med mina kunskaper göra rätt. Känslan går inte riktigt att beskriva.

Vincent mår okej idag. Feber, trött, ingen matlust. Kruppen är över, förkylningsastman har bara börjat behandlas bort.

2 kommentarer:

  1. Usch stackars lilla hjärtat, falsk krupp (om än tämligen harmlöst för hälsan i sig) är fasen inte kul. Jag minns alla nätterna som jag och din bror satt och sov(?) i soffan för att han skulle få någon som helst ro att kunna blunda.

    Till tröst dock är att kruppen växer man ifrån även om det tar några år.

    SvaraRadera
  2. Ooo nu kom jag just på att min 13åring hade det som liten, fy va läskigt det va!!! Men som Sindarin säger: Det växer bort. Tack o lov!!
    Kommer ni å hälsar på snart? :)
    Kramen

    SvaraRadera