söndag 7 mars 2010

Något ska man ju ha...

Jobbar som sagt på lung. Ringde dem tidigare ikväll för att fråga om att blanda olika mediciner, jag menar, de om några vet ju. Fick en del tips och trix angående hans hosta/andning.

Det är lite gränsfall, att jag eventuellt borde åka in med honom. Som tur är har jag luftrörsvidgande hemma, och mycket av det. Och andra mediciner. Så jag kör på hemma. Lär bli en lång natt, med mycket övervakande.

Kände på mig redan igår att det här var något utöver det vanliga. Man måste ibland påminna sig själv om att man kan vara sjuk, även barn. Att precis som vuxna så är barn sjuka utan att vara döende, liksom. Men det här är något annat, något som faktiskt måste tas på allvar. Luftvägar är alltid läskigt.

Man ska lita på sin magkänsla. Den har ofta rätt. Igår ville jag knappt somna, med tanke på hur han lät, och idag har jag mer kött på benen. Det är skönt att kunna sjukvård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar