tisdag 16 mars 2010

Drömmar

Jag tror inte att man, utan att vara mig riktigt nära, förstår vad den stundande flytten innebär och betyder för mig. Jag har velat flytta härifrån så himla länge, jag har aldrig känt mig hemma i Södertälje. Född och uppvuxen i Stockholm, med förorter. Det är där jag hittar, där jag har mina minnen, där jag hör hemma. Så för den sakens skull betyder det här oerhört.

Men tanken, känslan av att äntligen få bo under samma tak som min drömman och själsfrände, den är oslagbar. Det här är inget vi lite hastigt och lustigt kommit på och sen utfört, det här är något vi har laborerat med i månader. Frågor som "Är det möjligt?", "Är det rätt?", och liknande har analyserats med lupp och förstoringsglas.
Ingenting jag och Viktor gör tillsammans är på ren impuls. När vi gör något, hur litet det än är, så är det ett gemensamt beslut som vi verkligen är säkra på. Vi blev inte tillsammans med en gång, bara för att det var kul, utan vi ville vara säkra på att vi faktiskt skulle vara tillsammans en riktigt lång tid innan vi tog steget.
Så den här flytten är något vi är otroligt säkra på är rätt.

Äntligen, äntligen ska jag få dela precis allt med Viktor!

1 kommentar: