tisdag 16 februari 2010

Experiment!

Ikväll påbörjas ett experiment här hemma. Vincent är ju blöjfri, sånär som på stödblöja under natten. Han kissar nämligen i den i sömnen emellanåt. Ibland mycket, ibland lite. Något annat sker aldrig i den, och när han är vaken går han alltid och kissar på toaletten trots den där blöjan.

Från och med ikväll ska jag prova att väcka honom vid 22-23, få honom att kissa på toaletten, och sen gå och lägga sig igen. Metoden blev jag tipsad om av Melissa, vars systrar provat den på alla sina barn.

Vi får se hur det går. Jag ska ge det ett försök i några veckor. Vincent själv är förberedd på att jag kommer komma in mitt i natten för att väcka honom, och att han ska sova igen när han har kissat :)

2 kommentarer:

  1. Skriv gärna mer om hur det går sen..

    Albin är blöjfri på dagen, men inte natten ännu.
    ibland bajsar han i kalsongerna han törs inte riktigt säga till då det gäller bajsningen ännu..

    SvaraRadera
  2. Vi testade att väcka men det slutar med att han storgråter tills man lägger honom igen.
    William kissar innan läggdags och så försöker jag vara lite restriktiv med dricka efter kl 18.

    Visst har det hännt olyckor men jag tackar landstingets blåa underlägg. Det har väl ni på förlossningen misstänker jag ;)

    SvaraRadera