måndag 4 januari 2010

När ska jag lära mig att det räcker?

Inatt arbetade jag på förlossningen igen. Ingen rast och ingen ro. Klockan 15 stapplade jag mig likt ett lik upp ur sängen, klädde på mig och åkte till dagis. Såg fram emot en natts sömn. Någonstans på vägen ringer telefonen. Mitt andra jobb. De vill att jag arbetar förmiddag imorgon. Och jag var inte sen med att tacka ja.

Precis. Jag sa ja. Ibland borde jag inse när enough is enough. Nu får jag ju stå mitt kast imorgon. Lämning kl 06.30 på dagis, sen jobb hela dagen.

Jag ska väl inte klaga, jag har ju turen att faktiskt ha två jobb. Jag har en inkomst. Men jag måste börja lyssna på min kropp. Den orkar liksom inte just nu. Ser fram emot skolstarten, och därmed lite mer fasta rutiner!

Resten av veckan ska jag och Vincent mysa tillsammans med våra favoritmänniskor, mer om det en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar