fredag 1 januari 2010

År 2009

Ni är kanske urless på listan, men jag gör den ändå!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Slutförde min yrkesutbildning. Sökte jobb! Fick båda jobben jag sökte, men tackade nej till ett. Och så drog jag på mig operationer jag gärna hade sluppit.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade nog inget. Är inte riktigt något för mig. I år ska jag fortsätta hålla igång med träningen!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, båda mina bästa vänner Nikki och Melissa!
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.
5. Vilka länder besökte du? Haha, Finland! Skulle åkt till Holland, men den avbokades dagen innan pga sjukhusvistelse.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Jag vill ha igen min Amsterdam-resa. Och mer utflykter med Vincent.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Hm... Dagen jag tog "studenten", och min första dag på förlossningen, min första operation.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag sökte ett av de mest attraktiva jobben som finns inom sjukvård, och fick det.
9. Största misstaget? Vet inte om jag har gjort något? Förutom att jag stressar ihjäl mig och aldrig tänker på att jag faktiskt behöver ta det lugnt...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Två operationer och sjukt lång tid tillbaka, säger väl mycket?
11. Bästa köpet? Säkert någon snygg klänning :) Och Vincents väldigt lyckade julklapp.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, nöjen och Vincent
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Helsingfors-kryssningen ger 100% mysiga känslor. Och när Vincent tittade på mig lite drömmande och sa "Jag älskar dig mamma". Och två saker som Viktor sagt.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Gotta feeling med Black Eyed Peas, I Know You Want Me med Pitbull, Uprising med Muse. Typ de?
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag tror att jag har varit rätt mycket lyckligare, trots downperioder. Saker börjar falla på plats (egen lägenhet i bara mitt namn, jobb, mer rutin på vardagen, och såklart fortsatt kärlek), och Vincent växer, frodas och är frisk och blir mer underbar för varje dag som går!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Träffat mina älskade vänner och tagit mer vara på mig själv
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat (vänt ut och in på mig själv). Men vill man komma någonstans så...
18. Hur tillbringade du julen? Med att jobba, träffa pappa, sova hos mamma i några dagar. Tillsammans med min älskade Vincent, och till viss del Viktor
19. Blev du kär i år? Min kärlek till två har bara vuxit!
20. Favoritprogram på TV? How I Met Your Mother på "maskinen"
21. Bästa boken du läste i år? Jag har nog bara läst en bok (fy på mig, jag älskar ju att läsa!), så det får väl bli första Twilight-boken
22. Största musikaliska upptäckten? MUSE!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag fick faktiskt allt jag önskade mig! Armband av Viktor, perfekt resväska av mamma, sminkkurs och presentkort på MUS av pappa & CO, och vinglas av mina syskons mamma.
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej, inte vad jag minns :)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Själva dagen firade jag med att fira någon annans födelsedag, och innan det var jag på sminkkursen. Men mitt eget firande var med hela min familj på en restaurang!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Hihi, en ring kanske ;)?
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Eh. Mycket klänningar och kjolar. Och jag har nog hittat min egen stil nu?
29. Vad fick dig att må bra? Kärlek, dvs Vincent och Viktor. Mitt allt!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Hehe, måste väl vara Kim Källström ;)?
31. Vem saknade du? Eddie och Rufus, varje dag!
32. De bästa nya människorna du träffade? Hm. Faran och Martin har blivit stora favoriter! Och Vilda och Yla tycker jag mycket om (och såklart storasyster Freja). Och en del arbetskamrater, som har fått mig att utvecklas till det bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar