torsdag 10 december 2009

Pepparkakspyssel

Vi var hemma hos min fina Melissa med sambo, Freja och tvillingarna Yla och Vilda. Det bjöds på mellis, pepparkaksbak och middag. En riktig helkväll alltså :)

Vincent gillade att baka pepparkakor, och var superduktig. Han försökte verkligen och lyckades göra kakorna i princip helt själv. På söndag ska vi baka peppisar här hemma. Klä julgranen och baka julgodis ska vi också.

Mitt i middagen iaf, kom Vincent på en sak. Han såg lite ledsen ut, och sa helt plötsligt:
- Jag saknar pappa... Jag älskar dig mamma, och jag älskar pappa också.

Stora ord från en liten kille. Inte lätt med alla tankar ibland. När det var dags att sova ringde han och sa godnatt till Sebastian. Det är så fint att se honom prata i telefon med honom. Han blir liksom lite busig, och det märks att han avgudar sin pappa och tycker att han är både rolig och tokig. Hjärtat blir fyllt till bredden med kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar