fredag 4 december 2009

Det kan vara det sjukaste...

Min hormonspiral som jag satte in för en månad sen, finns inte kvar i min livmoder. Den har VANDRAT och satt sig vid levern/njuren. HUR SJUKT ÄR INTE DET!? HUR KAN DET HÄNDA!? Är inte livmodern stängd liksom? Helt stört. Rätt ovanligt, men jag är inte den första det händer. Så stört.

Detta upptäcktes idag av en slump på några röntgenbilder. Nu ska idiotläkaren bestämma om hon ska operera ut den eller inte. Bör tilläggas att anledningen till att jag gjorde den här röntgen är för att jag har ont, jävligt ont, precis där den sitter. Det innebär att den irriterar. Men ändå ska vi kanske bara låta den vara? Det är om möjligt precis lika stört som själva händelsen.

Sist undrar jag om det verkligen är särskilt bra att en sak som utsöndrar hormoner sitter på fel ställe, och lämnas kvar? Ett annat preventivmedel ska ju ändå sättas in, så då ska jag alltså få dubbelt? Jag är ingen preventivmedelsexpert (även om jag provat mycket av det som finns), men jag tycker inte att det låter klockrent.

Säger hon nej ringer jag såklart mina kontakter på mitt fina jobb. För ut ska den, jag ser fler fördelar med den titthålsoperationen än jag ser nackdelar.

2 kommentarer:

  1. Finns det något skumt som INTE kan hända dig?

    SvaraRadera
  2. Nemen Fyyy! Kan sånt ens hända?! Och det är klart att den ska ut, hur tänker dom nåär de säger attd en kan ligga kvar? Även om hormonerna kanske inte gör sitt där så är det ju helt fel ställe för en spiral all ligga på såklart...Stå på dig!

    SvaraRadera