söndag 6 december 2009

Det fixas och donas

Nästa år ska jag ju plugga igen. CSN är sökt, och beviljat. Nu ska jag bara få beskedet att jag är antagen till mina kurser, men jag ser att de inte ens är fulla än så antagen blir jag. Grejt. Fem kurser är det, och det ska jag väl klara av.

Jag längtar otroligt mycket till den dagen då jag är helt klar med mina gymnasiestudier. Ja, ni läste rätt. Jag är 21 år och är inte helt klar än. Egentligen kommer jag läsa fler kurser än jag behöver, för att det ska se bättre ut på pappret helt enkelt. Full pott meritpoäng för sjuksköterskeprogrammet, och mina två G:n ska inte hamna på slutbetyget. Blir bra. När det väl är klart.

Sen är ju verkligen frågan vad jag ska läsa när jag kan söka högskolan. Är det syrra jag vill bli? Barnmorska? Vill jag jobba på narkosen eller operation? Eller inget av dem? Ska jag kanske bli något helt annat?

Vad är min dröm? Jag vet faktiskt inte. Om jag liksom fick välja och vraka, vad skulle jag jobba med då? Jag har ingen aning.

Har ni? Har ni era drömmar klara för er, eller är ni kanske redan där? Berätta, snälla! Dela med er!

1 kommentar:

  1. Jag blir bara fylld med ångest när jag tänker på allt det där. Och då menar jag framtiden. Vad ska jag plugga till? Vad vill jag jobba med? Klarar jag av det? Tänk om jag inte passar som det? Nu efter jul ska jag plugga en fristående kurs i idrottspsykologi eller mobbningens psykologi. Mest för att ha något att göra, liksom. Jag har ingen jäkla aning om vad jag vill eller vad jag drömmer om. Och det är frustrerande och oerhört jobbigt. Jag är glad över att du kommit så långt som du har gjort i alla fall.

    SvaraRadera