måndag 24 augusti 2009

Vi fixade och vi donade

Mamma körde över två madrasser plus bäddmadrasser till mig i helgen. Hon har nämligen köpt nytt, så jag fick hennes förra. Innan har jag sovit i en dagbädd som är otroligt fin, men inte världsskön att sova i varje natt. Men eftersom att jag missbedömde storleken på vardagsrummet, där jag har sovrum, safeade jag och köpte en sån.

Igår var Viktor hemma hos mig och Vincent och hjälpte mig med sängben och dylikt. När sängen stod på plats insåg vi att det inte såg klokt ut. Viktor fnulade och kom på hur man kunde möblera för att det skulle se bättre ut. Sagt och gjort. Hela vardagsrummet/sovrummet/kontoret flyttades runt, och fint blev det! Nu är det verkligen en vardagsdel och en sovdel. Sovdelen är längst in i rummet, och ska separeras med ett draperi som man kan dra för om man så önskar.

Nästa projekt är att sälja dagbädden och köpa en riktig soffa! Något jag inte trodde att jag skulle kunna ha när jag flyttade in.

I och med ommöbleringen är det rätt rörigt i ena delen av rummet. Det måste tas itu med. Viktor och jag planerar att åka dit och sova en natt och rensa, rensa, rensa för att få det att se riktigt fint ut.

Ja, så inatt sov vi i en riktig säng hemma hos mig för första gången. Och Vincent, han är överlycklig över att mormors säng som är riktigt hoppvänlig, numera befinner sig i hans eget vardagsrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar