måndag 31 augusti 2009

Att förverkliga sig själv

Den här sommaren och nu hösten har handlat mycket om mig. Inte mamma Nathalie, studenten Nathalie, undersköterskan Nathalie, flickvännen Nathalie. Nej, den har handlat om N-A-T-H-A-L-I-E, alone. Och alla framsteg jag gjort, har såklart utvecklat mig i alla mina roller.



Jag har jobbat arslet av mig, rent ut sagt. Av det har jag fått pengar. Dessa pengar har gått till mestadels bra saker. Roliga saker.

Jag känner det som om jag har förverkligat mig själv. Jag har gjort och införskaffat saker jag vill göra eller vill ha. Jag har utvecklats till en rätt framgångsrik ung kvinna.



Ja, den här sommaren har jag sett till att jag har ett stört bra jobb. Jag läser en kurs som är intressant och lärorik. Jag har en underbar och hälsosam relation med min fina son. Jag har ett perfekt förhållande med min drömman.

Och rent materiellt har jag skaffat mig en filofax i äkta, mjukt skinn. Köpt en resväska som är underbar. Jag äger numera en vinbox (som sällan rörs, men den finns!). Dessutom har jag köpt nya skor och en underbar, underbar handväska (ska visa båda två sen). Jag har köpt bra hudvård till ansiktet som verkligen har gjort underverk, på kort tid. På måndag åker jag på en utflykt till Skansen med Vincent. Sist, men inte minst, har jag unnat mig en resa.

Jag har unnat mig så mycket bra saker. Och det känns, i varenda del av min kropp och själ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar