onsdag 5 augusti 2009

Kärlek, för alltid!

Igår, den 4 augusti, var en mycket stor dag för mig och Viktor. Det är fem år sen vi blev Herkenor. Och det tyckte vi att vi skulle fira. Vi hade en del planer på saker vi skulle göra under dagen och kvällen, och i söndags berättade han att vi inte skulle göra något av det vi hade pratat om. För han hade köpt en kryssning!

(innan jag fortsätter berättelsen bör det tilläggas att jag är livrädd för vatten och får panik och känner hur jag dras ner i djupet, men igår gick det bra!)

Kl 7 igår morse skulle båten gå. Man ska checka in minst en halvtimme innan. Så vi var där ca 6.30, efter väldigt få timmars sömn efter en trevlig kväll. Trötta, och en av oss något skräckslagen, gick vi iaf på den gigantiska båten. Silja Europa. Vi tog genast plats på soldäck där vi åt vår medhavda frukost (baguette med salami och brie, tack!). Efter ett tag frös jag och vi gick ner till ett café där jag fick te, och sedan fortsatte vi vidare till relaxen.
Vi slog oss ner i ena bubbelpoolen, och där stannade vi i en timme. Vi pussades och kramades och pratade och sjöng lite Håkan Hellström, och alla andra gäster tittade på oss med rätt märkliga blickar. I vanliga fall hade vi kanske brytt oss, men det var vår dag, så de fick helt enkelt ta att vi pussades in public, hihi.

Anyway. Tiden flöt förbi, vi åt lunch och drack varsin öl och hade det bra i solen och den växelvis sjukt täta dimman (då var jag övertygad om att vi skulle sjunka och dö). Vi bytte sen båt på Åland.

På den nya båten drack vi lite drinkar och öl, och gick till taxfreen. Vi handlade inget annat än två presenter till Vincent, eftersom att det känns rätt obligatoriskt att köpa Muminsaker till honom när man befinner sig på en Finlandsbåt. Vi köpte också en flaska vin som vi öppnade på soldäck, men som vi inte drack så mycket ur. Hela resan spenderades mer eller mindre i solen, med lite Håkan igen, och vi är båda röda och fina om näsorna idag :)

När vi kom tillbaka till Sthlm åkte vi hem och bytte kläder, och åt sen middag ute. Väl hemma igen totalt däckade vi i sängen, strax efter 22, och sov som stockar hela natten.


HERKENOR FÖR ALLTID!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar