onsdag 15 juli 2009

Stor kille!

Vincent är en så stor kille. I... Lördags, tror jag, kissade han på toaletten. Helt självmant. Jag har inte känt någon brådska med att potträna honom, men det börjar ju bli dags att tänka på det. Och nu när han har visat upp intresse för att kissa någon annanstans än i blöjan börjar träningen.

Vincent är typ livrädd för att vara utan blöja. Som motivation har jag därför köpt torkad papaya. Gav honom några bitar, och han älskade det (det finns i vår müsli, så jag visste ju det sen tidigare :)). Sen förklarade jag att när man har kissat på pottan, då får man en till. Att muta är kanske inte det bästa, men jag vill få honom att våga.

När jag hade sagt det där med papayan var det inte alls svårt att få honom att sitta på pottan och försöka emellanåt. Just ikväll kom det inget kiss, varken där eller på golvet, men vi försöker imorgon igen :)

Så nu är det bara kalsonger, eller nakenfis, som gäller när vi är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar