fredag 17 juli 2009

Bussproblematik 1

Dagens i-landsproblem är faktiskt ett riktigt problem, fast det är ju något som mammorna i Afrika inte skulle klaga på.

Vi skulle åka buss idag, jag och Vincent. När bussen kom, var det två vagnar på barnvagnsplatsen, det får plats tre. Men den ena stod på tvären, och det satt två st på de nerfällbara sätena. Jag hade, utan tvekan, ställt mig upp för att få plats med en till barnvagn. Så resonerade inte de på bussen. Jag fick tillslut säga åt dem att resa på sig, och vända på den felvända vagnen, så att jag också kunde få plats.

Man ska inte behöva säga till. Om de tar upp onödigt mycket plats, och det är tänkt att få plats med en till vagn, då aktar man på sig. Punkt.

Barnen i Afrika skulle varit glada om de ens fick se en buss, så jag inser hur fånigt det här egentligen är. Men det är respektlöst och irriterande!

2 kommentarer:

  1. Sådant gör en riktigt irriterad!
    Likaså i början när jag hade Neo försökte jag hjälpa alla andra. Tex på HM när man åker hissen så öppnade jag dörren åt folk inte ens ett tack fick man eller hjälp tillbaka....

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig! Sjukt irriterande är det! Folk är helt lost i kolan ibland, har också fått skrika till att de ska flytta på sig flera gånger och nej; det ska man tamefan inte behöva göra.

    SvaraRadera