torsdag 9 juli 2009

Helt utmattad!

Jag har jobbat natt flera dagar i rad. Jobba natt är tydligen inte riktigt min grej. Ni skulle hört mig de sista timmarna på de sista två passen. Ena dagen skulle jag be en överordnad plocka ut lite bedövningsmedel till mig ur läkemedelsrummet. Vi har två sorter, en gel och en som man injicerar. Jag ville ha den sistnämnda, men kom inte på vad det hette. När hon tog fram gelen sa jag:
-Nej, inte den. Jag vill ha den som man... Eh... Eh... Drar upp!

En annan dag skulle jag skriva att ett prov kom tillbaka negativt, men skrev istället att det kom tillbaka "normalt". Så kan det gå...

Priset tog jag nog ändå på vägen hem från sista passet. Passerade cykelaffären som jag går förbi ett flertal ggr om dagen. Tittade in i den och såg att de sålde hjälmar. Min första tanke var "Varför säljer de hjälmar här?". Kom snabbt på hur korkad jag var, och skulle skriva det i sms till mina kära, och försökte skriva cykel med ck. Tog mig otroligt lång tid att inse varför ordet cykel inte kom fram med T9...

Att jobba natt kanske går bra om man gör det konsekvent. Jag hoppar ju dock mellan dag, kväll och natt. Som tur är har jag inte så farligt många nattpass kvar på den här perioden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar