fredag 18 september 2009

Rehabilitering

Har varit rätt tyst på sista tiden. Antar att jag behövde den tiden att landa. Att opereras akut tar mer på krafterna än jag någonsin hade trott.

Har lite mer än en vecka kvar av min sjukskrivning. Fast praktiken börjar på måndag. Ska försöka vara där några timmar, för att känna in avdelningen och se rutiner osv. Men orken tryter rätt snabbt nu för tiden. Har rätt dåligt blodvärde sen operationen, och det märks snabbt.

Bor fortfarande hemma hos Viktor. Hade nog aldrig orkat vardagen själv. Det innebär såklart att jag och Vincent träffas olidligt lite. Var hos dem i onsdags, och två timmar räckte gott och väl. Somnade på tåget och var helt död när jag väl kom hem igen.
Men imorgon ska jag och Vincent hem till mamma, och sova där. Så vi får åtminstone ett dygn tillsammans, där andra är med och tar hand om honom.

Tänkte faktiskt skríva ett inlägg till. Om själva operationen, eller händelsen i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar