söndag 27 september 2009

Jag hade bestämt mig för hemgång imorgon. Sa till sköterskan att ta morgondagens prov innan nattskiftet går av, för att ha svaret innan ronden, så att läkarna bara kunde skriva ut mig. På det sättet skulle jag vara hemma innan lunch. Viktor var inte överlycklig, mest ängslig. Tänk om vi skulle behöva komma tillbaka, igen? Jag sa att jag ska hem imorgon. Ca en sekund innan han skulle gå kom den. Smärtan, av den värsta sorten. Den som faktiskt inte visat sig på kanske två dygn. Viktor är om möjligt ännu mindre villig att släppa hem mig. Och jag är kanske inte lika säker längre, även om jag längtar ihjäl mig...

3 kommentarer:

  1. Hmm, låter inge vidare det där. Är det magsår eller nåt du har? Hoppas det blir bättre snart så du slipper åka in och ut sådär och att du inte behöver få ont stup i kvarten. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att ligga på sjukhus när man bara vill hem. Hoppas du kryar på dig!

    SvaraRadera
  3. Det kanske är lika bäst att rida ut det på sjukhus där dom kan monitorera allt bättre, även om det känns tröstlöst.
    Puss pappa

    SvaraRadera