tisdag 3 november 2009

Julen 2009

Jag har aldrig varit särskilt mycket för det här med jultraditioner. Julpynt har känts som ett onödigt ont. Men något händer när man får barn. Allt sånt där känns mycket viktgare. Och redan nu längtar jag efter att få julpynta och pyssla, baka och klä granen.

Förrförra året skickade vi ut fotojulkort, förra året blev det inte ens några. Idag har jag införskaffat saker till årets, som kommer bli något utöver det vanliga :) Vill sätta mig ner nu nu nu och fixa dem tillsammans med Vincent.

Julklappar är som bekant redan klart i princip. Känns bra!

Och julpyntet, ja, det enda som saknas är julstjärnan och glitter till granen. Några fönsterdekorationer ska väl köpas. Tänkte pynta med måtta, men det blir mycket fler ljus till jul såklart.

Sist men inte minst, i år tänker jag banne mig baka julgodis. Allra mest för att det är kul för Vincent, men också för att jag aldrig har gjort det. Pepparkakor och lussebullar har jag såklart gjort, men aldrig knäck och allt det där. Så i år blir det premiär.

Ja, jag vill bara sätta mig ner, slå in julklappar, skriva adresser på julkorten, tända ljus, dricka glögg... Men jag får nog vänta en månad eller så :)

2 kommentarer:

  1. Glöm inte julmusiken!
    Bäst är traditionellt men kan tipsa om Uno Svenningssons "När julen rullar över världen", en nyare jullåt som kan bli en klassiker. Amy Diamond har med den på sin julskiva.

    SvaraRadera
  2. Ja julen är verkligen speciell, jag håller helt med dig! Har odck inte börjat handla julklappar än, är orolig för att bristen på julstämning runt omkring gör att jag köper en massa annat istället ;)

    Ska också ge mig på att baka lussekatter i år förresten! Och det är väl klart att man pyntar lite också, vad vore julen utan det? =)

    Ang. min privata blogg då; den ska ju vara privat, det är det som är meningen, så att alla mina sjuka tankar hålls på ett och samma ställe, och bara kan minnas tillbaka av mig =) Nejmen på nåt sätt är det skönt att ha en helt stängd blogg, så man kan ventilera av sig då och då. Mycket är i efterhand ganksa offörståeligt men inte för stunden vilket gör att det bara är jag som är menad att vara där så sorry; inget lösenord finns att dela ut (vet inte ens om jag har ett sånt och vad det är i så fall!)

    SvaraRadera