måndag 24 maj 2010

Ett nytt jag

Det är mycket på gång just nu. Lite för mycket kanske.

På fredag är det sista dagen för Vincent på sin nuvarande förskola. Han ska vara hemma med Sebastian hela sommaren, för att sen börja på en förskola här i närheten i höst.

Jag har snart läst klart vårens kurser. Påbörjar sommarens kurser den 31 maj. Och så har jag sökt höstens kurser. Slutet är nära! Sen blir det högskola. Vad jag ska läsa? Jag vet inte. Förslag?

Jobbet går bra. Mitt sommarvik börjar den 18 juni.

Och jag har påbörjat en storsatsning i att gå ner i vikt! Låter kanske konstigt för er, som känner mig eller sett mig på bild. Men om ni såg mig nu, utan kläder, skulle ni få en chock. Folk i min närhet tror allvarligt att jag är gravid. 8 kilo ska bort, och alla de här kilona sitter BARA på magen. Jag har tröstätit mig till den form jag har idag. Mer än en person, i min närhet, har frågat om jag väntar barn. Svaret är nej.

Om två veckor fyller jag och Viktor år. Vi ville fira med en weekend utomlands, men han har tenta. Typiskt.

Sist av allt sa jag säga att jag har startat en ny blogg. En öppen, men anonym. För att kunna skriva allt det där som finns inuti. Det är en hel del, måste jag säga. Kanske ses vi där, kanske inte. Jag lämnar lite uppdateringar här ändå, om ni vill?

3 kommentarer:

  1. Vore kul att få läsa din andra blogg, men det kanske är mycket väldigt privat där?

    SvaraRadera
  2. Ja jag vill gärna att du lämnar uppdateringar! Är så dålig på att både läsa och kommentera bloggar just nu men jag gillar din blogg massor!

    SvaraRadera
  3. Har ju följt din blogg ända sedan vincent låg i magen, så det skulle bli tomt om du slutade blogga här..

    SvaraRadera