onsdag 29 april 2009

Jag är en idiot

Ibland är jag mer klantig än vad som borde vara tillåtet.
Jag bor i en stadsdel som absolut räknas som central. Jag har gångavstånd till mitt närmsta postombud. Posten däremot tycker att det är rimligare att jag ska åka buss till ett ställe som räknas som landet.
Idag skulle jag hämta ut ett paket. Bussen till Lina Hage (det som Posten anser är närmast) går en gång i halvtimmen, så jag åkte hem och lämnade min väska först. I den hade jag lagt mitt busskort, vilket jag aldrig gör. Inser mitt misstag när skogsbussen kommer. Skickar snabbt ett sms för att få en smsbiljett. Den gäller i en timme. Visar upp smset för chauffören. Och raderar...
Man undrar hur jag hade tänkt att jag ska komma hem. Och varför jag är så klantig att jag måste slänga ut typ 60 kr på bussbiljetter när jag redan har ett busskort för nästan 2000 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar